söndag, november 04, 2007

Fullt ös medvetslös?!

Idag har det varit en sån där dag när det har "gått i ett".

Upp imorse, B och O skulle på jakt. Frukost och sen en prommis innan avfärd till BK för min och Hampes del.
Kl. 9 samlades vi med kursen och skulle ägna ett par timmar åt spår och nosaktivering. Jag fick ta hand om uppletandet och så passade vi på att träna lite inkallning också. H körde spåren tillsammans med "inlånade" M från grannklubben. Det hela gick i stort sett smärtfritt men tyvärr var det flera av hundarna som hade dåligt "drag" ut till leksak/godis... Sen höll jag på att lura ner en hund och förare i en riktig "dynghåla" - föregående hund passade nämligen på att göra "nr 2" så det verkade ju dumt att köra på precis samma ställe. Vi kom dock loss ur dyngan med stövlar och förstånd i behåll.
Vid 11.30 var det hela klart, då körde jag hem och städade av andra halvan av huset dvs det jag inte hann med igår. Färdig ungefär 12.30. Insåg att jag MÅSTE få mina stackars rosplantor i jorden den här helgen och kastade mig iväg till närbelägen plantskola. Närbelägen = 15 min körning... Eftersom jag visste vad jag skulle ha (rosjord och lite ljung m.m. samt något att sätta i fönstren - rensade bort en hel del halvdana krukväxter igår) så gick besöket i alla fall snabbt. När jag stod på plantskolan ringde B, då var han på väg hem. Hem, gräva hål åt rosorna och få ner dem i jorden. Under tiden kom B och Otto hem så Hampus och Otto lekte glatt i trädgården medan jag grävde, B gick in och satte på kaffe... Fika och sen iväg till markerna för att förbereda återstående 6 spår. Det är f-n vad mycket mark det går åt till appellspår!!
När detta var klart var det nästan mörkt - ut på promenad med stackars Hampus... Han har inte fått göra mycket idag, det erkänns. Tur att han är ganska nöjd bara han får vara med!

Ikväll är det dags för telefonmöte igen.

Ibland börjar man ju undra hur knäpp man är... Imorgon är det jobbdags igen. Pust.

Inga kommentarer: