onsdag, oktober 20, 2010

Hundväder?

Måndag och tisdag har "som vanligt" tillbringats på klubben på kvällarna...

Idag hade jag egentligen planerat "egen tid" med varje hund i form av egen promenad - MEN... när jag kom hem vräkte regnet ner. Lusten att gå TRE promenader försvann raskt och jag rationaliserade till att ta alla tre i koppel och gå EN promenad. Fortfarande är inte Lazer så där väldigt begåvad på det här med koppelpromenader men det får gå. Fördelen när jag går ensam är ju att det inte är någon annan (husse) som blir irriterad när jag stannar för att reda upp "röran" med koppel, stretande liten svart osv. Ett schysst regnställ gör ju i alla fall att man inte är genomvåt vid hemkomst, tog mig till o med samman och tränade lite slalom ute på tomten.

Hundarna fick dock finna sig i att torka i hallen och tvättstugan när vi kom in, de var väl inte helt nöjda med den nyordningen (grinden som sattes in mellan vardagsrummet och hallen skapade nya möjligheter, kan man lugnt säga).

Inga kommentarer: