tisdag, juni 27, 2006

Regn, regn, regn...

Efter en längre tids värme och solsken så är det faktiskt ganska skönt med lite regn... Fast sånt får man ju inte säga högt i det här landet. Men ärligt talat så behövde både trädgården och naturen lite vatten. En av stoltheterna i trädgården är ju den clematis "The President" som vi planterade för 2 år sedan.

Vi har förresten utökat växt-beståndet i trädgården den senaste tiden. Jag har länge velat ha en pion, så en sån har inköpts. Och B som har lite "exklusivare" idéer än jag pekade på en hibiskus och sa "den är väl häftig". Den ska vara härdig här på våra breddgrader, men vi får väl se hur det går. Med lite övertäckning i vinter så borde den klara sig. Bild kommer så småningom...

Idag har jag och Hampus tränat lite lydnad. Tog fram klickern och körde lite "motivations-/grundövningar". (För er som inte är "hundmänniskor" och läser detta så är klicker ett hjälpmedel i träningen, för att jobba med positiv förstärkning - det finns massor på nätet om detta om ni vill läsa mer) Oj, vad roligt Hampe tyckte det var! Riktigt bra gick han också... Nu gäller det bara att inte rusa iväg och börja träna för mycket och öka störningarna för mycket på en gång! Körde lite grundläggande fritt-följ-övningar och apportering. Lite regnigt och svalt är utmärkt träningsväder enligt min hund, som inte alls gillar när det blir riktigt varmt.

1 kommentar:

Unknown sa...

En sån blomma försökte jag ha på min balkong förra året, men den tvärdog efter sisådär 3 dagar - rekord även för mig som bara kan sköta gröna, blomlösa växter... Bra jobbat Bibbi, håll hårt i dina gröna fingrar!