tisdag, augusti 03, 2010

Tåg vs bil...

Och så har jag börjat fundera på det här med resa till Sthlm... Eftersom den planerade utflykten i förra veckan ställdes in, så börjar jag fundera på om jag ska omstrukturera min planering inför Tjejmilen. Jag bokade ju faktiskt ombokningsbara tågbiljetter... Kanske boka av dem och ta bilen upp istället, så att jag kan få med mig Lazer och Hampus (Otto har nog uppdrag med husse den helgen om jag fattat saken rätt). Har en del andra saker jag skulle behöva fixa i Sthlms-trakten som "kräver" bil. Fara upp 2 ggr med kanske bara 2 veckors mellanrum känns lite överkurs. Dock måste jag nog ta ledigt på måndagen (eller försöka kombinera med lämpligt uppdrag i Sthlm, vi har ju några av våra konsulter däruppe) i så fall. Sätta mig och köra hem till Skåne efter att ha sprungit en mil i tävlingstempo, känns inte som en smart idé. Tål att funderas på...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Om du inte hade behövt bilen i stora staden skulle du ju ha kunnat ställa av den här och åka med oss...

Bibbi sa...

Grejen är ju som sagt att jag behöver ha bilen med mig i storstan... Tågbiljett till Tjejmilen är redan bokad och betald. Frågan är egentligen om jag ska göra en separat, bilburen, Sthlms-utflykt vid något lämpligt tillfälle inom den närmaste framtiden (aug-sept) eller om jag ska försöka kombinera ihop det med Tjejmilen (och boka om tågbiljetterna till annat tillfälle, å andra sidan måste de bokas om till ett tillfälle inom 90 dagar från ombokningen, så det blir konstigt hur jag än gör, har inga fler Sthlms-resor inplanerade). 2 resor får det nog bli men när...??