onsdag, oktober 02, 2013

En lugn hemmakväll...

För första gången på "jag vet inte när" har jag en vardagkväll (måndag-torsdag) på hemmaplan. När man börjar betrakta vanliga husliga göromål som "avkoppling" har det kanske gått lite långt...?

Började med lite stök på tomten, så fick hundarna passa på att springa av sig också. De är bra på det viset, så länge jag är ute med dem och "gör nåt" så är de rätt så aktiva. Nästan lika bra som en promenad, tror jag!

Resten åt kvällen tänker jag ägna åt sånt som att
- hänga upp mina/våra egenodlade chilifrukter på tork
- sortera, vika och lägga undan ren tvätt
- hänga upp nytvättad tvätt
- klippa klor på samtliga hundar
och lite annat smått och gott... Vi får väl se när batterierna tar slut i duracell-kaninen. Kanske hinner jag även med något litet inomhuspyssel med de fyrbenta?

Och för andra gången på en vecka är min far inlagd på sjukhus. Mindre kul - i synnerhet när man är 55 mil därifrån. Det verkar dock inte vara livshotande den här gången heller. Får jag hoppas.

Inga kommentarer: