torsdag, november 28, 2013

Men vad i...

Den gångna helgen tog jag tåget till (och från) Stockholm och hälsade på föräldrarna (samt bror med familj). Pappa har varit lite krasslig under hösten så det kändes som det var hög tid. Åldrande föräldrar är inte lätt, kan jag bara sammanfatta det hela med...

I samband med resan tog jag mig igenom ännu en ljudbok, Anne Holts "Död i skugga" - ytterligare en bok som kretsar kring Inger Johanne Vik och (lite mer i marginalen den här gången) Yngvar Stubö. Samma dag som Breiviks våldsdåd lamslår Oslo, dör en pojke under lite märkliga omständigheter i hemmet. Sakta nystas en märklig historia upp, med fokus på våld mot barn. Enligt författaren själv hade hon funderat på ämnet länge. Slutet blev faktiskt riktigt överraskande, men den allra sista meningen gjorde mig faktiskt... arg, besviken, snopen, ja... Jag kan ju inte gå in på detaljer för då blir det spoilervarning, men så gööör man inte som författare. Eller - tydligen gör man det?!

Jag har faktiskt hunnit med en ljudbok till efter det, Tomas Arvidsson "Andras pengar". Det var min snart fd chef som kom och la den på mitt skrivbord. Riktigt underhållande, lite lagom spännande och återigen konstaterar jag att en bra uppläsare faktiskt kan lyfta historien!

Just nu är det mycket testande på jobbet, både nya programvaror och förberedelser inför tidtabellsskifte och prisändringar 15 december. Igår svängde jag dock ner på klubben och tränade alla hundar lite smått. Otto - kontaktfält på balansen, både upp och ner. Lazer - lydnad (!), fritt följ och läggande. Kompiz - slalom, hopp och däck. Hampus - lite "kravlös" lydnad. Även ikväll har det hunnits med lite träning för Lazers del, bakombyten och slalom (inte i kombination). sen hade vi möte om nästa års budget för tävlingsverksamheten...

Inga kommentarer: