måndag, oktober 06, 2008

Höstrusk

Igår var det riktigt, riktigt höstruskigt väder. Det blev inte mer utomhusvistelse än nöden krävde, t.o.m hundarna ville stanna inne...

Effekten av detta blev att det blev en del städat utöver den "vanliga" veckostädningen. Just nu blir det lätt lite "si och så" även med veckostädningen, det har sina baksidor att bo mitt i en byggarbetsplats. Det känns inte så meningsfullt att putsa och feja när det är lika dammigt och eländigt 24 timmar senare pga diverse byggnadsåtgärder. Den här helgen blev det dock uppehåll i byggjobbet - husse är krasslig. Och eftersom högarna med papper, tidningar, postorderkataloger, badrumsinredningskataloger osv växt den senaste tiden, så tog jag ett krafttag i dessa högar och lyckades decimera dem en hel del. Egentligen vet jag inte varför jag sparar på postorderkatalogerna i dessa dagar - allt finns ju på nätet?! Fast det är klart, ibland är det roligare att bläddra i glättade pappersproduktioner än att bläddra på nätet...

Ett annat projekt som vi verkligen skulle behöva ta tag i är en garderobsstädning. Nu börjar även B humma lite om att vissa kläder nog skulle gå att kasta ut. Jag instämmer - det finns plagg som jag med säkerhet vet att han inte har använt på de senaste 5 åren, frågan är om vissa av dessa ens passar längre. Jag vet också att det finns plagg där samma sak gäller för min egen del - sånt som flyttade med mig in och som inte använts sedan dess. Rent krasst är det ju också så att sånt som "funkade" för 5-10 år sen, inte riktigt gör det längre. Dels för att jag faktiskt ökat lite i "omfång" (gått upp en klädstorlek) och dels för att sånt som är snyggt på en 25-30-åring, inte nödvändigtvis är det på en "35+åring"...

Och så har jag äntligen fått svar på inlämningsuppgiften. Godkänd - men det var nog med ett nödrop av kommentarerna att döma. Nåja, så länge jag inte blir underkänd är jag glad och nöjd just nu. Nästa uppgift är av lite större omfång (fler sidor ska produceras) och ska vara inlämnad på söndag, men den här gången har jag hunnit läsa litteraturen och har ganska klart för mig vad jag ska skriva om.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Även du min Brutus. :) (Garderobsstädning.)

Unknown sa...

Det är därför man ska flytta ofta, då kastar man saker automatiskt... :)

Bibbi sa...

Alltså, jag tyckte ju att jag flyttade in "nyss" men det var visst 5 år sen...
Svårigheten här är lite att B säger "vi kanske borde röja bland..." och då menar han (har jag upptäckt) att JAG ska röja bland MINA saker. Att HAN skulle kasta något av sitt, det sitter väldigt hårt inne. Dock ska han få lite bonus här o nu för han röjde faktiskt en del i somras - gamla fisketidningar bl.a. som "åkte"... Har man dåligt med förvaringsutrymmen så måste det ju rensas någon gång. Jag lovade mig själv när jag flyttade in att eftersom det var så begränsat med garderobsyta, så skulle jag aldrig köpa något nytt utan att kasta ut något gammalt. Det löftet har gått åt pipsvängen för länge sedan...