söndag, oktober 12, 2008

Vart tar tiden vägen...?

Tja, att jag har lite svårt att hinna med just nu kan bero på att jag, som vanligt helt självförvållat, tagit mig lite vatten över huvudet. Eller i alla fall nästan... För den som inte hängt med så fick jag ju för mig i våras att det kanske var dags för lite förkovran och jag sökte några distanskurser på Lunds universitet - på halvfart. När intagningen sen var klar, kunde jag inte bestämma mig vilket av 2 alternativ jag skulle ta, så jag hoppade på båda. Det går ju alltid att hoppa av, om det går åt skogen, var väl tanken. Så just nu jobbar jag alltså heltid och studerar dessutom heltid. Håller en kurs, vikarierar åt B imorgon (älgjakten går före kurshållandet för honom, av förklarliga skäl), håller igång egna hundar, går på möten i hunderiet, håller hemmet i någorlunda skick... Det som just nu är kraftigt inskränkt är a) TV-tittande, b) bloggande samt c) annat surfande.

Igår var det fullt ös från start till mål. Husse och Otto stack ut på en jakt på förmiddagen. Jag och Hampe var hemma, gick en prommis och sen bar det av - köpa hundmat var prio 1. Därefter skulle jag in på Ikea och kolla på en slags korg som man hänger under hyllplan i en av deras förvaringshyllor. Hade en fundering på om den kunde funka i vitrinskåpet - där är mycket luft mellan hyllorna så man kunde kanske utnyttja lite "space" där. Nu infann sig det där lustiga fenomenet som gärna infinner sig när man (jag) går in på Ikea. Jag kom därifrån ca 300 kr fattigare, med en stor kasse, men inga korgar (konstruktionen gjorde att jag insåg att det inte skulle funka). Några nya kuddar (har jag tänkt köpa länge), tidskriftssamlare, förvaringsboxar för DVD, ett ljusfat, en blomvas, ett doftljus...

Framåt och vidare, in på Ica maxi för att köpa billigt kaffe bl.a.
Ytterligare vidare till Ica hemma i byn för att hämta smörgåstårta till eftermiddagens distriktstmöte i HU-distriktet.

Mötet hölls på Skånes Djurpark och inkluderade en guidad tur - efter parkens stängning. Eller i alla fall efter att insläppet stängt, parken är öppen 2 timmar till efter det. Men det var ju inte mycket folk kvar - och vädret var lite "halvruggigt". Fördelen med detta är dock att djuren är lite mer "vakna" än varma sommardagar! Vi fick se både järvarna och en varg, som annars ofta ligger och sussar... Även lodjuren var vakna, och när vi kom till fjällrävarna så var det fullt "pådrag". Vildsvinskultingarna får nämligen vara utanför sin inhägnad - och hade kommit på att utanför fjällrävarnas hägn kunde man böka. Mycket... och detta tilldrog sig även fjällrävarnas intresse. De brukar annars ligga och sova rätt mycket också...

Snacka om heldag...

Idag började vi tidigt, husse gick ut och satte igång med bygget. Det har sina sidor det här att bo i en byggarbetsplats. Plötsligt drog han igång vinkelslipen därute och plötsligt var huset fyllt med damm... Puh! Jag och hundarna stack till skogs på en ordentlig promenad istället. Resten av dagen har gått åt till städning och studier, nu har jag gjort en organisationsanalys - mycket intressant och utmanande! Den här gången ska kursdeltagarna själva ge feedback på varandras analyser, så det här kan bli spännande, jag måste alltså hitta 2 andras arbeten att studera och kommentera. Vi lyxade även till det lite i vardagen och stack ut och åt, skönt att slippa matlagning och disk ibland. Och så har jag och Otto varit ute och sprungit ett pass. Måste få ordning på den delen av mitt liv också...

4 kommentarer:

Unknown sa...

Tid? Det är den som svischar förbi öronen och sedan är försvunnen väl?
Bara du hinner med löpningen också - annars blir det inte skoj i Göteborg! Jag skickade över mitt program va? :)

Anonym sa...

Jösses vad du håller på! Förstår inte hur du orkar? Passa dig för väggen...

Anonym sa...

Btw, du har blivit utmanad. Kolla min blogg från igår.

Bibbi sa...

Lotta, jag har noterat utmaningen och ska ta mig an den så fort jag får lite tid över till att fundera på såna saker. Typ i nästa vecka...