torsdag, juni 06, 2013

Det tar sig

kanske inte riktigt med bloggens överlevnad, men med andra saker.

Att bloggandet är eftersatt kan bero på såna små detaljer som att det så här års är lätt att vara kvar ute till 21-22-tiden och då är jag måttligt intresserad av att sätta mig vid datorn sen. :-)

Hursom, den senaste tiden har vi - hunnit ha en helt ledig dag. Ledig såtillvida att det inte var några tidssatta eller "planerade" aktiviteter. Detta lilla mirakel inträffade i lördags och dessvärre blev det en liten planeringsmiss då vi åkte och handlade mat, skor m.m. som det var visst behov av på förmiddagen när det var kanonväder. På eftermiddagen, när de var dags att ta itu med odlingarna hemma, började det regna. Fördelen med det var i o f s att man inte behövde få värmeslag i växthuset. Och att jag tillät mig en liten tupplur medan det värsta regnet drog förbi.

I söndags hjälpte jag grannklubben Åstorps BK som tävlingssekreterare i lydnad på förmiddagen och på kvällen dömde jag klubbtävling i agility åt Ängelholms HU. Där hade jag också möjlighet att låta Lazer springa banan före agilityklassen startade - och som han sprang! Husse fick hjälpa till med vippen som vi fortfarande nöter med, men resten. Ojoj! Nu är det inte långt kvar innan vi sätter ett lopp på tävling, var så säkra. Vi avslutade med att springa "efteråkare" i hoppklassen också, men det gick inte riktigt lika bra...

Trenden höll i sig i måndags när vi träffade träningsgruppen på klubben och liten svart nästan var bättre än sin wachtel-bror som faktiskt ÄR i hopp-2, som den bana vi byggde upp.

I tisdags fick Lazer vara demo-hund på vår nybörjarkurs, just när vi pratade om vippen. Och igår körde vi en halv bana med träningskompisen L. Som behövligt jagade på mig när jag slarvade med Otto - upp med handen människa!

Jag har läst ut en bok i veckan också, Mons Kallentoft - Den femte årstiden. Jag har ju egentligen försökt undvika att hitta fler deckarförfattare att följa men den här fick jag med i ett paket från en bokklubb - typ förr-förra sommaren... Den har blivit liggande sedan dess. Läskig historia, bra personporträtt, tror jag måste läsa de tidigare böckerna i serien (och den nypåbörjade fortsättningen). Attans - jag som redan har en lång "ska läsa lista"....

Inga kommentarer: