söndag, maj 06, 2012

Full fart framåt

Igår var det en dag som var full med allehanda bestyr - de flesta helt utan hundanknytning... En tur till återvinningen, handla = fylla på förråden, middag hos Bs faster... Ja, lite hundpromenerande blev det så klart men träning, mja.

Idag blev det hundträning för hela slanten istället. Vi hade bokat Petra Nilsson till klubben för en dags agilityträning. Det blev en verklig heldag, där det - återigen - visade sig att så länge jag gör rätt så gör Otto rätt. Ganska häftigt att inse att när jag försökte fuska mig igenom en "serpentin" (en handlingmanöver, för de läsare som inte är agilitynördar) så talade Otto om att jag gjorde fel - genom att göra det jag FAKTISKT visade...

Lazer fick träna på att vara med och sitta i bur vid sidan av banan. Jag var lite orolig för att han skulle vara orolig och pipig, men det var inga problem. Skönt. Mot slutet av dagen fick han komma ut och köra en ren "gasa-övning" - i stort sett bara rakt fram och ett par böjda tunnlar. DÅ var det svårt att tro att det var samma hund som gick i totalstrejk i torsdags. Finns en del att klura på där...

Ja, nu är vi laddade för fortsatt träning. Hej hopp.

Inga kommentarer: