onsdag, juli 20, 2011

Man undrar, sa flundran...

Vi har varit ute på en liten semesterturné med husvagnen en vecka. Under den tiden har vi bl.a. hunnit tävla lite (nämndes i föregående inlägg), husse har fiskat, vi har hälsat på min bror m familj m.m.

Eftersom min blogg är helt öppen för allmänheten och jag alltså inte vet vem som läser, är jag lite försiktig med vad jag skriver när vi inte är hemma. Det är ju inte så svårt att klura ut vem jag är om man läser här regelbundet. OCH: detta har fått mig att fundera lite. Under semestern fick vi nämligen veta att det finns folk som anser sig veta väldigt mycket om vad vi gör (eller inte gör) med våra hundar - trots att det är typ 10 mils avstånd mellan oss?? Vad grundar man sådana uppfattningar på?? Vad "andra" säger?? Vad jag skriver i den här bloggen?? Det är inte utan att jag blir fundersam och börjar undra om det kanske är dags att skriva dagbok "på papper" istället. Det är ju på inget sätt så att ALLT som händer och sker i vår vardag skrivs ner här. Till exempel skriver jag ju väldigt lite om jakt - trots att vi har jakthund(ar). Av den enkla anledningen att jag inte är med på jakterna! Det är husses område och därmed inget jag uttalar mig om i "etern".

Lite smått funderar jag på om det är dags att begränsa rättigheterna till bloggen - jag vet att jag har fler läsare än vad kommentarerna tyder på, möjligen också sådana som tolkar mitt ständigt dåliga samvete som att jag/vi faktiskt inte gör något med våra hundar... När det gäller den biten kan jag bara konstatera att vanliga promenader skriver jag väldigt lite om. Och när det är tidsnöd så prioriteras promenader framför "träning", i min värld...

4 kommentarer:

Per i Stockholm sa...

Det kommer alltid att finnas trötta människor som göder sitt ego genom att kommentera eller tolka (gärna negativt) vad andra bloggar. Plättlätt att ignorera på nätet, lite svårare när man träffas på riktigt.

Jag tycker du ska fortsätta att skriva öppet och fullständigt strunta i vad andra tycker. Det är din blogg och det är du som bestämmer vad som ska publiceras. Om sen folk på fullaste allvar tror att det som skrivs är det enda du pysslar med så är det deras problem.

(Jepp.. jag följer din blogg. Dock lite sporadiskt och studsar in någon gång i månaden för att läsa ikapp).

Ha det så bra och klappa Hampe-stampe & co från mig. :-)

Unknown sa...

Usel kommenterare räcker upp handen! Men mig har du ju koll på ändå.

Skriv vad du vill! DINA (era) hundar, DIN blogg! Det finns så mycket knepigt folk som bara smyger omkring och så sitter de hemma på sin kammare och är sura och småaktiga och har varken vett eller mod att säga något direkt till dig ens om du konfronterar dem. Tycker de nåt och känner att de behöver ha åsikter och snacka skit om vad du gör och inte gör kommer de fortsätta med det även om du stänger bloggen.

Wordpress har väl iofs möjlighet att lösenordsskydda valfria inlägg...? Fast då blir det väl ännu mer åsikter för då finns det ju uppenbarligen nåt man inte kan ha åsikter om...

Bibbi sa...

Per - oj, det var länge sen... Kollade in hos dig för ett tag sen och såg att du var sjuk, minns inte om jag kom mig för att kommentera - hoppas du är bättre!
mialena: Jag har funderat på att byta till wordpress, men det kändes så bökigt... Har dock ibland saknat möjligheten att lösenordsskydda, för ibland skulle jag vilja lägga ut inlägg som är lite av "vad tycker DU egentligen" men som kanske inte ska läsas av kreti och pleti.

Per i Stockholm sa...

Jag opererade bort sköldkörteln och medföljande tumör (stor som en mandarin) för två år sen, och blev sjukskriven i ett halvår. Sedan dess har jag varit på benen som vanligt. :-)

Har dock varit superusel på att blogga de senaste åren. Håller mig mer till Twitter och på senare tid Google+ (som är ruskigt smidigt och klart mycket trevligare än Facebook).