lördag, juli 23, 2011

Nördigt...

Dessutom... för ett tag sedan köpte jag ju videokamera, främst för att kunna filma mina tävlingslopp. Ungefär samtidigt köpte en klubbkamrat tält (efter att ha varit många som trängt ihop sig i ytterligare en annan klubbkamrats tält på en regnig tävling). Frågan då var lite - vad är nördigast, videokameran eller tältet...?

Jag har nu konstaterat att jag uppnått en ny dimension av nördighet. Jag har anmält till alla återstående agilitytävlingar (klass I) som inte krockar med jakt eller andra "prioriterade" aktiviteter under augusti-september (i oktober är det jakt som gäller, möjligen kanske Lazer är startklar då men DET återstår att se)... Jag, som alltid hävdat att jag inte tävlar mer än en dag av två under en helg... Snacka om att tävlingsdjävulen gripit tag! Eftersom jag inte ville boka upp något under semestern (mer än Fagersta-tävlingen) så har vi nu ett litet uppehåll på tävlingsbanorna fram till en bit in i augusti. Utmärkt tillfälle att träna på allt det där som vi stötte på under tävlingarna i Fagersta, i synnerhet i den sista klassen - den där vi faktiskt kom i mål?! Min träningskamrat L, muttrade något om att "det är då DU skärper dig". Hon var med och filmade när vi var i Göinge-Broby för några veckor sedan och hävdar stenhårt att det var en synbar skillnad i MIN attityd när jag gick in på banan i de första två (diskade) klasserna och den sista (som vi ju faktiskt vann...).

Inga kommentarer: