onsdag, juli 06, 2011

Fel i fas...

... som vanligt när det gäller kläder, konstaterade jag igår kväll på hemväg när jag tog en snabbrusch igenom några av de större kedjornas butiker i jakt på ett par jeansshorts. Förra sommaren jagade jag gröna shorts och till slut hittade jag ett par, knälånga. Grönt var svårt bara det, då... I år hittar jag massor av gröna när jag vill ha jeans-varianten. Dock är problemet med samtliga; längden. Eller snarare bristen på sådan. Hur många av oss som har passerat 20, vill egentligen ha shorts som är... korta. Väldigt korta. JAG har i alla fall inte särskilt snygga lår numera (om jag nu någonsin haft det?). Åtminstone halva låret vill jag ha täckt med tyg. Överväger seriöst att leta rätt på ett par billiga jeans och kapa av i lämplig längd. Prismässigt borde det inte bli någon större skillnad, för det finns ju ingen automatisk koppling till mängden tyg i ett plagg och priset på plagget.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Testa andra hand-jeans för shortstillverkning, då är de lagom ingångna också, och så gör det ju ännu mindre att klippa sönder dem :)

Bibbi sa...

Det är ju rea i nästan alla affärer just nu så jag tänkte jag skulle hittat nåt billigt par. Men så är det ju det där att jag inte kommer i de små udda storlekarna längre, så utbudet är lite begränsat. Hittade ju ändå ett par shorts till slut. Det för räcka för den här säsongen.