tisdag, juli 12, 2011

Semester? Oavlönat kroppsarbete, snarare…

Ledig? Vila? Icke…

För en tid sedan så fick jag, genom omständigheter som är för krångliga att redogöra för här, erbjudande om ett antal cementplattor för fri avhämtning i Helsingborg. Eftersom vi behöver plattlägga hundgårdar, så tackade jag naturligtvis ja.

Igår plockades dessa plattor upp av ägaren och inhyrda hantverkare. Idag skulle vi således hämta.

Dagen började alltså med avresa hemifrån vid 06.30 för att hämta släp på uthyrningsfirman som öppnade kl. 07.00. Vidare till avhämtningsplatsen och lasta första lasset. Det var närmare 200 plattor à 20 kg… Det tar man inte på en gång, ens med ett släp som får lasta mycket, kan jag säga. Tre lass blev det och även om vi var flera som hjälptes åt framförallt vid pålastningen, så kan jag ju säga att det kändes i kroppen för en “kontorsråtta” som mig!

När detta var klart passade vi på att lasta ett antal kvadratmeter uppgrävda grästorvor som skulle till återvinningsgården, plus en del annat. Det vete katten om inte det där gräset var tyngre än plattorna…??

Någon pinn- och vinst-tårta till träningskamraterna blev det inte idag, för detta tog hela dagen i stort sett. Och jag kan säga att jag har ont i en del muskler som jag inte har känt av sedan kanotträningstiden redan nu, så jag ser inte direkt fram emot morgondagen.

Kvällens träning blev dubbelbox för Otto och 2 hinder med svängar tillbaka + slalom (separat) för Lazer.

Nu blir det Morden i Midsomer och lite rabarberkaka…

Inga kommentarer: