måndag, juli 11, 2011

Semester!

Ja då var den första “riktiga” semesterdagen förbrukad… Helgen räknas ju liksom inte riktigt – den hade ju varit ledig i vilket fall som helst.

I lördags ifrågasatte jag mitt förstånd lite mer än vanligt. Det är väl en sak att köra iväg på tävling och hoppa upp vid samma tid som arbetsdagar, när man själv ska tävla. Men nu åkte jag med som ren “supporter”… Lite grann fanns det en baktanke att passa på och miljöträna Lazer ännu mer, vi har ju insett att vi har fuskat lite med den biten, och bättre sent än aldrig?!

Det var M som skulle tävla lydnadsklass 1 med E, tyvärr räckte det inte till ett förstapris den här gången med en nolla på hoppet. Men resten var helt OK betygsmässigt. De har redan 2 förstapriser så det är bara att kämpa på! Vi hade en trevlig dag i alla fall för hela familjen var med och supportade, + jag då. När tävlingen var över körde vi till Teba i Höör, eftersom vi ändå var i närheten… Och där kan man ju alltid hitta något man behöver, och saker man inte visste att man behöver! Nu stod ett nytt koppel till Lazer på inköpslistan, det gamla gick av (!) på midsommarafton…

Igår var det agilityträningsdag på klubben. Jag lyckades övertyga utbildningsansvarig om att köpa in en film och nu körde vi en del övningar enligt den. Titta – köra – filma – titta hur vi själva lyckades. Rätt intressant faktiskt och jag tror de flesta fick ut något i alla fall. För första gången fick Lazer vara med i de här övningarna och vi lyckades faktiskt ta oss igenom en kombination bestående av 6 hinder. Hittills har han väl klarat typ 3 hinder, så det var ju ett framsteg bara det.

Idag då… vi lyckades ha sovmorgon ända till klockan 8 och det är LÄNGE i det här huset. Till och med hundarna sov sött!! Sen har vi plockat och plockat och pysslat… Service på larmet, förberedelser inför fönsterbytet på torsdag, husse har städat i husvagnen, jag har tagit ett tag med högen stryktvätt (det kom en åskskur mitt på dagen, så praktiskt) och på eftermiddagen var det dags för ett besök hos veterinären: HD-röntgen av Lazer.

Jag tror detta var första gången jag varit med om att man har varit tvungen att ge lite extra sedering. Efter den normala dosen så stod liten svart hund fortfarande ganska obehindrat upp, och gick omkring, om än vingligt. “Det här går ju inte” konstaterade vår husveterinär och gav lite mer… Sånt gör ju mig lite nervös måste jag erkänna, så nog hade jag väldigt mycket koll på att han verkligen fortsatte andas, den lille svarte! Till slut så var plåten i alla fall tagen och jag passade på att skrapa bort lite tandsten när han ändå sov sött, innan han fick uppvakningssprutan. När vi ändå var där så fick Otto sin vaccination också, det var det också dags för.

Och vips, så hade den dagen gått. Hundträningsmässigt blev det en vilodag, men det tror jag inte gör så mycket efter gårdagen.

Imorgon stressar vi vidare i semesterspåret. Cementplattor ska hämtas, hundar ska tränas…

Inga kommentarer: