torsdag, juni 07, 2007

Framåt, framåt

Hej och hå... har nu tillbringat ett antal timmar på BK. Hjälpte M med agilitykurs (första gången i mitt liv som jag varit inblandad i en dylik) och passade på att träna själv också. Vi tragglar på med "rutan"/framåt... Funderar som bäst på VAR jag kan slänga upp en ruta och tjuvträna lite innan vi ska in på plan på söndag?! Haha... Tja, om inte annat så är det bra med tävlingsträning!
Körde lite agility också, och så fick Otto träna lite kontakt och ligg.

På jobbet var det dags för utvecklingssamtal idag. Det var väl inget nytt under solen direkt. Fick dock en spännande fråga som gjorde mig totalt ställd: När tycker du att ditt jobb är som roligast? Det var inte alldeles superenkelt att svara på faktiskt. Motsatsen - dvs när det är tråkigast, var betydligt enklare!

Har även passat på och lullat runt i trädgården och plockat sniglar. Det torra vädret de senaste dagarna har gjort att de fulingarna håller sig undan. Eller så har snigelgiftet hjälpt? Dessutom har jag börjat anamma det där med att man inte ska vattna på kvällarna - var ute i 20 minuter imorse och skenade runt med vattenkannan och slangen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Utvecklingssamtal... vad är det?

Jodå jag vet vad det är men upplever det alltför sällan. På mitt förra jobb tillbringade chefen utvecklingssamtalet med att berätta vilka ambitioner HAN hade för företaget. På det nuvarande jobbet har det aldrig hänt.

Lycka till på söndag!

Unknown sa...

Haha, tur ni inte jobbar på Sage - där är det nästan militärisk procedur på utvecklingssamtalen... Och då ska man dessutom förhandla lön, roligare kan man ju ha på en halvdag!

Anonym sa...

Hur gick det idag? *nyfiken*