söndag, juni 17, 2007

Regn regn regn...

På förmiddagen idag höll det uppe så optimisten hängde ut två maskiner tvätt. Den är dock sköljd några extra gånger vid det här laget...

Dagen har gått i städningens tecken, mitt ständiga "helgnöje". Och så har vi varit och köpt lite pryttlar till husvagnen.

Jag lyckades dessutom övertyga B om att åka in på Ikea och titta på en ny soffa. Här har vi dock ett klart problem under uppsegling. Vi har lite svårt att komma överens om hur denna soffa ska se ut och hur stor vi får plats med osv. Jag har ett nästintill obevekligt krav - eftersom vi inte ska ha skinnsoffa, så ska det vara klädsel som är avtagbar och tvättbar i maskin! Vi har ju hundarna i soffan...

Mitt ex hävdade emellanåt att jag ALDRIG gav mig utan det var bara han som kompromissade. Jag hävdar, så här i efterhand, att detta berodde på att när jag "gav mig" så gjorde jag ofta det utan att ens nämna det. Var det inte viktigt så fanns det ju ingen anledning att säga något... detta har jag slutat med och får emellanåt höra att jag är "otrevlig"?! Ack ja...

Städade och rensade lite i diverse tidnings- och pappershögar och en av trädgårdstidningarna löste problemet med pionen (se tidigare inlägg). "Bowl of Beauty" heter den nog, är jag nästan helt säker på.

1 kommentar:

Lime sa...

Ibland kan det vara viktigt att visa att man verkligen ger sig. Något som jag har lärt mig med tiden...