lördag, juni 16, 2007

Och så kom regnet...

och det med besked! Jag hade dock tur och hann med både skogspromenad och - nästan - joggingrunda innan det bröt ut. Nåja, under joggingturen duggade det mest. Sen kom ösregnet, när jag väl kommit in igen alltså. 28 millimeter har vi fått!! Vi köpte ju en regnmätare - jag måste bara lära mig att komma ihåg att a) titta på den och b) tömma den...

Eftersom regnet lockar fram sniglarna så har jag tagit en jakttur i trädgården också. Det verkar faktiskt, peppar, peppar, som att Snigelfritt fungerar... där jag lägger ut det minskar attackerna, åtminstone temporärt. Jag har slutat räkna mina offer men de är betydligt färre än de var för ett tag sedan. Det kändes så tröstlöst ett tag där...

Har även kikat lite i tävlingskalendern. Det är faktiskt en kvällstävling om ungefär en månad som kanske skulle funka - om det inte är 30 grader på kvällen alltså. Det är mitt i semestern men jag tror att vi bör vara hemma vid den tidpunkten. Jag får fundera lite och se vad jag bestämmer mig för.

Inga kommentarer: