onsdag, november 21, 2012

Varför är det så....

... ont om Q, fanns det en bok som hette när jag växte upp. Författad av Hasse Alfredson och den lästes även av honom på TV....

Dagens fråga är dock: Varför är det så nervöst att köra in på bilprovningen? Jag har, de senaste 10 åren, hållit mig med relativt "nya" bilar, som lämnats på service enligt konstens alla regler och jag kan faktiskt inte påminna mig att jag har åkt på en ombesiktning på väldigt länge. MEN. Det spelar liksom ingen roll. Lika förbaskat är det väldigt, väldigt nervöst att sitta och vänta medan teknikern går igenom min bil. Idag var det första gången för den "nya" bilen och det gick finfint, så nu är det bara att rulla på ett år till. :-)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ungefär som att göra drogtest för jobbets räkning - man får genast alla möjliga tvångstankar om att nån har smugit ner flertalet förbjudna substanser i drickan på hamburgerhaket...

Grattis till godkänd bil!

Bibbi sa...

Sånt har jag ju - hittills i alla fall - varit förskonad från...