tisdag, september 18, 2012

Bok

Den enda möjliga fördelen med att ersättningsbussen tar 2/3 till så lång tid som tåget normalt gör, är att det blir mycket lästid. Jag har inte läst Karin Alvtegens kriminalromaner, men förra sommaren fick jag hennes "vanliga" roman En sannolik historia i något paket från den bokklubb jag är medlem i... Antagligen ville jag ha den andra boken och fick den här på köpet, jag minns inte riktigt.

Vad historien handlar om kan man läsa på ex-vis bokus.com som jag länkar till...

Alvtegen väver ihop en spännande och intressant historia med lite olika vinklar (huvudpersonernas syn på saken). Sen kan man ha synpunkter (jag har faktiskt i efterhand läst några recensioner) på att en del av persongalleriet är lite... schablonmässigt, kan man väl kalla det. Men det finns ändå något i historien som driver mig vidare, jag vill veta hur det går. Och det hade inte gjort något om det kommit en bok som följer upp den här!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Har du inte läst hennes tidigare böcker?! Då tycker jag att du omedelbums ska studsa iväg och införskaffa dem på ett eller annat sätt. Den du läst nu tycker jag är hennes sämsta (läs: tråkigaste). De andra böckerna är långt ifrån kriminalromaner. Psykologiska thrillers är nog en mer korrekt beskrivning. De är helt fristående, med ett helt nytt persongalleri i varje bok, och behöver alltså inte läsas i någon speciell ordning.

Seså, studsa iväg nu! :-)

Bibbi sa...

Nej, av någon anledning har jag missat henne tidigare. Förmodar att böckerna finns på biblioteket så det får väl bli ett besök där. :-)

Lotta sa...

Studs, studs! :)