söndag, mars 02, 2014

Vart tar tiden vägen?!

Hoppla, plötsligt har det gått en och en halv  månad sen jag skrev här sist!

Under den tiden har vi bl.a. hunnit med "snöpulsningsspår" eftersom det blev vinter en stund i slutet av januari... Jag hävdar ju att hundarna inte per automatik kopplar in synen om de har lite koll på vad de håller på med och det bekräftade Lazer vid apporterna där det var helt uppenbart att det var nosen som jobbade.

Januari och februari är ju lite "lågsäsong" när det gäller kurser, föreningsverksamhet och eget tränande. Förutom när det gäller årsmöten då, så man skulle kunna gå på många i februari. Nu har jag ju dragit ner på medlemskapen i olika föreningar, så det är lite färre chanser nu än för ett antal år sedan.

Efter vinterns spårtränande så har jag vågat mig på att anmäla till appellspårstävling och igår la husse spår åt Lazer, på fält, så gott som tävlingsmässigt. Till saken hör att Lazer så vitt jag kan påminna mig aldrig har gått ett spår efter husse tidigare, så det blev ju en okänd spårläggare även om han är känd, så att säga. Lite vimsande här och där, men också bitvis riktigt klockrent och finfina markeringar på apporterna, gör att jag känner mig skapligt trygg inför tävlingen om 2 veckor. Nu är det lydnaden vi ska slipa på, lite kommendering behövs bl.a.

Hampus hänger med och har passerat 13 år och 11 månader. Vi hoppas få fira hans 14-årsdag!

Våren ser ut att bjuda på massor av olika aktiviteter, man kan ju tyvärr inte vara överallt så det blir till att prioritera. Har man satt båten i vattnet så får man ro den i land, kan man väl säga...

Inga kommentarer: