måndag, maj 25, 2015

Det som inte dödar - härdar

Den senaste tiden har av olika skäl varit rätt tung. Det har varit flera saker som staplats ovanpå varandra och det har varit mycket tankar, samtal och känslor. (Nej, vi ska INTE separera utan det handlar om helt andra saker)

Återigen konstaterar jag, som jag gjort många gånger förut, precis det som står i rubriken: Det som inte dödar - härdar. Det är faktiskt så att jag har överlevt tunga perioder i mitt liv förut - och varje gång reser jag mig. Ibland visar det sig i samband med dessa perioder vilka vänner som är de verkliga vännerna och den här gången kom det lite oväntat stöd från en gammal vän som jag inte träffat på säkert 15 år eller så (ibland är faktiskt Facebook lite fantastiskt, även om där också finns gott om dravel och dynga).

Och mitt i allt så går livet vidare, med jobb, hundpromenader och "livsuppehållande åtgärder" (ja ni vet, städning, matlagning, gräsklippning, disk, tvätt osv).

Inga kommentarer: