fredag, november 11, 2011

6 år sedan sist....

Konstaterade just, efter kontroll på Hunddata av Hampus' tävlingsresultat, att det är 6 år sedan jag tävlade bruks senast... Efter 3 försök i appellklass (tror jag det var) så gav jag upp och la ner projektet - han gick över pinnarna (på sista tävlingen hittade han de 2 första, men inte slutet, domarna suckade "åh vad synd"). Och dessutom är han ju lite skottberörd, så jag insåg att det skulle bli tufft i de högre klasserna. Vi har ju spårat lite på kul sen dess i o f s, men tävlat har jag ju inte gjort.

Nu på söndag är det alltså dags för Lazers premiär. Jag vet inte alls vad jag ska förvänta mig, hundar är ju som bekant inga maskiner... Och vis av erfarenhet vet jag att på tävlingsdagen kommer jag antagligen att vara skitnervös, det brukar jag vara när det är start med ny hund. Än så länge... funderar jag mest på vad jag har gett mig in på.... ;-)

2 kommentarer:

Lotta sa...

Det går säkert kanon, och gör det inte det så kommer det fler chanser. :)

Bibbi sa...

Kanon betvivlar jag, men fler chanser kommer det definitivt!