måndag, november 28, 2011

Bloggen är inte nedlagd...

.... jag har bara tagit en liten paus. Hampus är på bättringsvägen men stygnen gick upp förra helgen så det ena såret har tagit lite extra tid på sig att läka. Lazer och jag har börjat träna agility igen, och lite "klicker-trams" typ "100 saker man kan göra med en låda". Han tenderar att fastna i läggande när han blir osäker på vad han ska göra (typ inkallningen på tävlingen) och det är ju inte så konstruktivt alla gånger. Måste alltså bli bättre på att uppmuntra ANDRA beteenden. Hm. :-) Vi tog även fram tomatburkarna och tränade bakbenskontroll. Otto har jagat en del med husse och tränat kontaktfält + högerslalom med mig. Nu börjar vi faktisk nå till ett läge där han "hukar" med huvudet längst ner på nerfarterna - även utan target (några super-nosduttar har jag inte tränat så det har jag inte väntat mig att få, men att han aktivt söker sig nedåt är "gott nog").

Istället för att blogga har jag faktiskt läst en del. 3 böcker har jag plöjt den senaste tiden. Återkommer om dem.

Inga kommentarer: