fredag, juli 06, 2012

ÄNTLIGEN!

Efter en kämpig dag på jobbet igår (under förmiddagen misströstade jag kraftigt om huruvida jag skulle kunna gå hem idag och INTE behöva komma tillbaka på måndag, på eftermiddagen kravlade sig dock MITT hopp upp ur det svarta hålet - fast min kollegas var kvar där ett tag till...) så kunde jag idag slutföra planerade arbetsuppgifter, städa skrivbordet, stänga av telefonen och lägga frånvaromeddelande i mailen.

Nu väntar 4 veckor av... ja, inte "ingenting" i alla fall. Men åtminstone "helt andra saker än jobb". Det är nog ganska länge sedan vi var så här oplanerade när det gäller semesterveckorna, det är inga inplanerade hundtävlingar av något slag eller bokade campingplatser eller... Vi tar dagarna som de kommer och övar oss i att vara lite spontana?! Det finns en del att pyssla med på hemmaplan och sen får vi väl se. Träna lite hund ska jag i alla fall göra, basta.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Härligt! Öva nu duktigt på att verkligen göra ingenting, svårt men nog så nyttigt! :)

Bibbi sa...

Hm, helt "ingenting" brukar det sällan bli när jag är inblandad, som du vet. Men att göra ANDRA saker och i ett annat tempo, är nyttigt det med. Typ att i bästa pensionärsstil ha ETT projekt om dagen (jag hör ju föräldrarna, "idag ska vi åka och handla/på läkarbesök/till tandläkaren").

Unknown sa...

Jo jag vet, därav kommentaren :) Pensionärsschema är spännande, tex posta ett brev tar ju 3 dagar. Skriva kuvertet på dag 1, köpa frimärke dag 2, och har man tur så kan man posta brevet dag 3... ;)