fredag, april 10, 2015

Plötsligt händer det?!

Igår var det dags att förbereda lydnadsplanen inför helgens tävling. Lördagens tjänstgörande tävlingsledare (TL) och jag sammanstrålade och mätte, märkte ut punkter och avslutade med att "provköra". Det var, kom jag på, första gången som Lazer gjorde hela programmet tävlingsmässigt för bruksets lägreklass! Kanske värt att tänka på för framtiden, liiite mer tävlingsmässig träning är nog inte fel. Hur som helst så gjorde han ett okej program, där framförgåendet var dagens positiva överraskning. Innan vi började så sa jag nämligen åt M (TL) att "framförgåendet kan han knappt och krypet kan vi hoppa över helt". Hon tyckte att jag i a f skulle försöka med framförgåendet och döm om min förvåning när det lilla lakritstrollet gick ut i kopplets längd och gick framför mig hela de 25 meter som reglerna säger! Lite snusande och lite stret, det kan jag ta! Bara att hoppas att detta håller i sig imorgon.

I övrigt upphör jag aldrig att förvånas i det här med föreningslivet, vilket emellanåt förvånar mig själv lite. Igår fick jag ett telefonsamtal från en person som ville efteranmäla till klubbens agilitytävling, jag förklarade att det som står på anmälningssidan - att vi inte tar efteranmälningar - gäller. "Inte ens om man är medlem?" Lite förvånad blev jag över att vi tydligen har agilitytävlande medlemmar som jag inte känner till, men raskt hävde jag ur mig att "ja då kan ju läget bli lite annorlunda om du kan ställa upp som funktionär också". Varvid personen började humma om att DET gick ju inte för bla, bla, bla. Och det är nu som jag undrar (men alltid glömmer att påpeka/fråga) hur den som säger så tänker. Om alla resonerar så, att jag kan inte vara funktionär för att... Då blir det inga tävlingar!!! Kalla mig envis, trångsynt eller vad ni vill men - utan funktionärer så blir det inga tävlingar. Jag är full av beundran för de tappra själar som ställer upp som funktionärer utan att själva hålla på och tävla, ni är guld värda för alla tävlande och för klubben som arrangerar!

Inga kommentarer: