tisdag, september 05, 2006

"Mammaledig"...



Så har han då äntligen gjort entré här hemma: Otto! En 8 veckor gammal wachtelvalp, även om hans färg (brunskäck) onekligen gör att han är till förväxling lik en Springer spaniel...

Springrarna är måttligt roade av att bli bitna i svansarna, vilket vi tvåbeningar definitivt förstår efter att ha provat på de små gäddtänderna (AJ!!). Det är heller ingen smart idé att försöka stjäla tuggben av de vuxna hundarna. Det är skitkul att sticka in under soffan (precis som Birk tyckte - jämförelserna är ju ofrånkomliga eftersom det bara är 2 år sedan förra valptiden) och han har också hittat en kul plats i trädgården, nämligen under den kajak vi fick förra hösten...

Så länge han sover är han jättesöt och för att bara vara 8 veckor är jag imponerad. I natt sov han hela 7 timmar i sträck! Med Birk var jag ju ute och rände på nätterna vid 2-3-tiden ganska ofta.

I vaket tillstånd så... ja, det är en valp. Fullt ös hela tiden, man får ständigt ha ett öga på den lille och se vad han har för sig. Det finns alldeles för många sladdar, bordsben osv att gnaga på!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Bibbi!! Han ser precis ut som mitt dagbarn, jag har blivit tillfällig dagmamma till min sons tjejs mammas hund....det är en Drantche Patrijshound, (vet ej om jag stavat rätt där) han är helt underbar, en jättekul liten kille på 12 veckor. Han ska så småningom gå på hunddagis men måste bli 5 månader först. Så just nu är det fullt ös här i veckorna!!! Ha det! Anne

Anonym sa...

Jösses vilken sötnos! Hade ingen aning om att de levererades även som skäckar. Trodde att det liksom var brunt eller – brunt...

Då har du lite att göra nu då. Minns hur det var (är?) eftersom det bara är ett drygt halvår sedan jag var "där".

Lycka till!

Anonym sa...

Äntligen fick man se en bild på underverket;) Och - jo han va ju rätt söt dårå.....ok, t.om. ganska fantastiskt söt måste jag ju erkänna!! Är faktiskt riktigt avis, vill oxå ha en valp att gulla med....
/M