tisdag, februari 14, 2012

Åter i trafik

I förra veckan gick jag ner för räkning alldeles pga en extremt elak förkylning. Det är inte ofta som jag "lägger mig ner" och är sjuk och hemma från jobbet, men nu fick jag ge upp. Mot slutet av veckan tog jag tag i en sån där grej man helst undviker, att börja flytta saker från en dator till en annan, köra igenom säkerhetskopiering på längden o tvären och så vidare. Sånt där som tar tid och ändå kräver lite "övervakning" men inte så mycket konkreta insatser. Jag är återigen ganska glad att jag kan lite mer än vad en "genomsnittlig" datoranvändare nog kan. (Här nickar mina kollegor på IT-drift instämmande, även om jag hävdar att jag är den mest otekniska på vår avdelning...)

Det har således varit dåligt med stegande, hundträning, bokläsning osv. Jag orkade mest ligga på soffan och titta på TV. Återknöt bekantskapen med gamla klassiska serier som "MacGyver". Ganska intressant att fundera på hur världen har utvecklats sen den serien kom 1985... Den stora boven i alla amerikanska actionserier/filmer var ju då alltid en ryss (eller hela landet). Så är det ju inte riktigt längre. Och DÄR upphör mina betraktelser kring världspolitiken. :-)

Snöat har det gjort också, och varit kallt. Igår på dagen fanns det dock ett löfte om vår i solskenet....

Inga kommentarer: