onsdag, april 04, 2012

Hur mår du? Inte särskilt bra...

Igår svarade jag faktiskt vid ett par tillfällen helt ärligt på den där frågan "hur mår du" eller "hur är det"? Förkylningen som började smyga sig på i söndags kväll slog till med full kraft igår. Dum som man (läs jag) är så traskade jag till jobbet ändå - det var ju ett par möten som var inbokade sedan länge.

På kvällen lät jag kroppen styra och gick i depå i soffan med filt, honungsvatten och bok. Trots att jag egentligen GÅR på kurs på tisdagarna. Tyvärr kommer jag missa några gånger pga jobb och ett årsmöte som jag redan bokat in mig på, men att inbilla sig att man (läs mig och jag) skulle kunna åstadkomma något vettigt bland agilityhindren kändes inte som någon bra idé.

Idag jobbar jag hemifrån med test-checklistor som behöver uppdateras och nyproduceras, så behöver jag inte sprida bacillerna ännu mer bland mina kollegor i alla fall. Och kan fortsätta att vräka i mig naturläkemedel mot förkylning, honungsvatten m.m. En av mina kollegor konstaterade igår att "jamen du var ju nyss sjuk". Mja, nyss var det kanske inte, för det var ju i början av februari, men jag blir lite fundersam över vad min kropp försöker säga mig för 2 rejäla förkylningar på ca 2 månader är mer än "normalt". Jo, jag vet. Jag borde antagligen varva ner och ta det lite lugnare. Jobbar på det...

Inga kommentarer: