måndag, april 02, 2012

Tärningen är kastad? och jag drunknar...

Igår anmälde jag agility-wachteln till årets första tävling. Liten svart cockerspaniel får vänta lite med tävlingsdebuten, vill träna lite mer först. Bra om några grundläggande handlingsmanövrar funkar innan man ger sig ut på tävling, kan jag tycka. Som nybörjare behövde man inte bry sig om sånt, men nu när jag faktiskt är på god väg mot att starta med min tredje agilityhund så kanske man bör ha något slags krav på att vara lite genomtränad innan man tävlar. Eller? ;-)

Den senaste tidens tävlingsadministration, stök i hemmet m.m. gör att jag känner mig lite som en drunknande. Pappershögarna i arbetsrummet växer till oanade höjder och jag hittar inte hälften av de saker som jag VET finns här, någonstans. Hade en förhoppning om att jag skulle hinna ta tag i detta i fredags, när jag hade tagit semester - främst med tanke på förberedelser för lördagens spårtävling. Eftersom jag i ett anfall av tillfällig sinnesförvirring (?) lovade att snitsla upp ett reservspår (som inte "fanns" sedan tidigare) gick dock en stor del av dagen åt till det. Det markområde jag hade att leka med var nämligen mindre än vi trodde. Till slut blev jag tvungen att ringa markansvarig och fråga om hagen bredvid den jag befann mig i användes till något. Det gjorde den inte och då löste sig problemet till slut. Men några röjningar i pappershögarna hemma, det blev det INTE.

Jag och C har äntligen tagit oss samman och börjat gå igenom material på klubben som ska ligga till grund för en jubileumsskrift. Det var inte små mängder material det finns, kan jag säga. Tacksamt att folk i klubben faktiskt har sparat, klippt ur, klistrat, fotograferat - åtminstone under de senaste 30 åren. De första 20 åren är det lite glesare ifrån, men det finns säkert undanstoppat någonstans...

Ikväll har jag hållit kurs igen och nu hände det där som inte får hända när man har en liten grupp - en av deltagarna hade fått förhinder. Bara 3 st... det blir intensivt för både hundar och förare!

Inga kommentarer: