onsdag, april 04, 2012

Kuligaste leksaken nånsin?!

Kom på att jag har ju glömt rapportera hur det gick med den fleece-ifierade apportbocken. Jag packade in en gammal träapportbock i fleeceremsor och i söndags testades denna på klubben. Eftersom vår "PT" ordinerade att leka med alla slags föremål och lägga vikten på att röra oss tillsammans och att liten svart ska komma in och leverera prylarna till mig, "gärna med klassisk retriever-avlämning upp på dig" (det visade sig ju att jag råkat "fånga" saker i förbifarten lite), så har vi lekt med diverse olika leksaker den senaste tiden. Och leveranserna har kommit, mer och mer och med mer och mer "kläng" på mig. Ja, vad gör man inte för att uppnå resultat... ;-)

När jag halade fram den fleece-ifierade apportbocken i söndags så var det den roligaste leksak liten svart någonsin sett! Han ville hellre ha den, än fleeceflätan som vi fick med oss vid hämtningen av den lilla valpen, och som sedan dess har varit den absoluta favoritleksaken (tur att det är en cocker och inte en wachtel, så att den faktiskt har hållit)! Nu ska vi bara (?) hitta ytterligare olika föremål att fortsätta träna på att röra oss med ihop och att liten svart ska leverera dem till mig med glädje. Tur att vi har en stor leksakslåda...

Inga kommentarer: