onsdag, november 15, 2006

FAT

Nej, rubriken har inte ett smack med fetma att göra. FAT står för Factory Acceptance Test och är det vi för tillfället ägnar oss åt med jobbet, alltså fabrikstester. Dvs vi sitter/står på leverantörens kontor (i England, i en liten håla...) och testar utrustningar och system. När man suttit i några timmar och tittat på hur det fungerar när man försöker stänga ett fönster utan att spara - varningsrutan "vill du spara först" kommer upp, och så ska man trycka på "Avbryt", "nej" och till slut "ja" för att se att rätt saker händer... Ja, då är man ganska trött framåt kvällskvisten!

Det var vissa logistikproblem i söndags (japp, vi reste redan i söndags eftermiddag) då jag först skulle vara tävlingssekreterare på brukshundklubben och därefter skulle försöka hinna med ett tåg. Fick inte tag i nån taxi (nackdelen med att bo "på landet") och efter en del trassel kopplades en granne in på att köra mig till stationen... Nu återstår dock frågan hur jag ska ta mig hem från stationen på fredag. Möjligtvis kliver jag av tåget i Helsingborg - det är nog lättare att hitta en taxi där än i Ängelholm.

Inga kommentarer: