onsdag, november 08, 2006

Höstrusk

Idag är det riktigt "räligt" väder. Regn och blåst... Detta hindrade dock inte mig från att ta ut Hampus och träna lite fritt följ och apportering! Även i måndags passade vi på och tränade lite, fast då regnade det inte. Vore väl själva den om vi inte ska få ordning på de krånglande momenten!

B passade även på att köra lite grundläggande sitt-stanna kvar träning inomhus med Otto medan jag och Hampus gick ut. Hm.

Har ägnat en hel del tid åt diverse föreningsadministrativa uppgifter de senaste kvällarna - det är så skönt när man kan stryka en massa saker från "att göra listan". Konstigt nog verkar det som att det kommer till nya grejor i en ännu snabbare takt?!

Märkligt nog har varken jag eller B något "obligatoriskt" (läs möten eller kurser) inplanerat på kvällstid den här veckan, så vi träffar faktiskt varandra lite mer än bara i dörren...! Imorgon ska nog jag ta en liten tur ut till brukshundklubben och träna lite men man behöver ju inte "bygga bo därute" som B brukar säga... I synnerhet inte i det här vädret, som väl lär hålla i sig!

På jobbet är det ju omorganisation på gång (igen) och därmed även omflyttning rent "geografiskt" i huset. Som det låter just nu så kommer jag (och 2 kollegor) att flytta (i mitt fall tillbaka) in i det rum där jag satt tillfälligt under mina första månader...! Cirkeln sluten?!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Duktigt av dig att vara ute o träna i det vädret...hua...här drar vi mest täcket över huvudet för tillfället...fast idag har det faktiskt varit riktigt skönt att vara ute - bara man var påklädd. Åtminstone sol!!