lördag, november 18, 2006

Massera mera

Idag var det så dags för hundmassagekurs... Jag var ju iväg till massör med Simba i vintras när han haltade och fick då för mig att det vore ju kul att gå på kurs i detta. Det tog ett tag att organisera det hela men idag var vi i alla fall 6 Rönne HU-medlemmar som blev drillade i det här med skelett, muskler och hur man tar hand om dessa. Efter 6 timmar var vi ganska slut i våra huvuden tror jag! Som gammal idrottare så ler jag ju igenkännande åt muskelnamn som latissimus dorsi, gluteus och pectoralis. Så nu ska jag börja skärpa mig med det här med friskvård av hund och ägna lite tid åt massage, är tanken. Var jag nu ska hitta den tiden? Fast jag har ju hört talas om folk som lägger upp hunden på soffbordet och masserar framför tvn...

Igår kom jag ju alltså hem från England. B skulle på möte med SBK-distriktet så han åkte hemifrån ungefär samtidigt som väskorna kom på bandet på Kastrup... Tack vare en snäll kollega som övertygade sin skjuts från Malmö Syd om att ta en omväg förbi byn där jag bor, kom jag i alla fall hem snabbt o lätt. Gissa om Hampus var lycklig över att se sin försvunna matte?!

Sista kvällen i England = i torsdags, blev det besök på en riktig engelsk "country pub" (tror jag man kan kalla det?). Vi hade en fantastiskt rolig kväll (och det var första gången den här veckan som vi fick kvällsmat, som det heter i Skåne, före kl. 20!) - till stor del beroende på personalen som vimsade till det lite extra med beställningarna och verkligen bjöd på sig själva - vi var ju alla rätt trötta efter veckan och det krävdes inte mycket för att få fram lätt hysteriska fniss och gapskratt (vissa i sällskapet associerade till "Fawlty Towers")...

Inga kommentarer: