torsdag, april 02, 2009

Trädgårdsterapi

Igår var det en riktigt härlig vårkväll. När jag kom hem var B i full färd med att spika panel, så jag tog ett varv i trädgården och plockade bort vissnade rester från fjolårets blomsterprakt... Har ju läst mig till att man inte ska städa för mycket på hösten för att skydda perennerna, men nu tyckte jag det var dags. Här och där börjar det titta upp tulpanblad också så jag hoppas på blomsterprakt om några veckor. Det som är lite fascinerande är vilken fantastiskt rogivande känsla jag får av detta plockande och pysslande! Inte utan att jag förstår att man på vissa håll använder sig av trädgårdsskötsel bl.a. vid rehab av utbrända...

Passade på att köra lite platsliggningsträning med Otto också, och så blev det ju självklart en promenad.

Idag är det torsdag = träningskväll på klubben. Jag började dock med att titta till tävlingsadministrationen och lägga in de senaste anmälningarna, tiden går ut imorgon. Min bestämda uppfattning är ju att ju mer man förbereder, desto mindre stress blir det den dag då det är dags för lottning, utskick osv. Efter det hade jag kallat "mina" spårläggare till en liten träff inför högre-tävlingen och när det var klart tränade vi lite agility. Hampus var inte alls på hugget, men det finns ju vissa tecken på att allt inte är som det ska med honom, tyvärr. Vi ska prova med lite kosttillskott och det drar ihop sig till vaccination så då ska nog veterinären få ta lite prover igen.

Inga kommentarer: