torsdag, oktober 18, 2012

Och så blev det... lite lydnadsträning?!

Ikväll var det en tur till klubben som gällde och efter att ha tränat lite slalom och balansuppfarter med Otto fick jag för mig att träna lite lydnadsmoment med nämnde hund. Med tanke på hur lite han egentligen är tränad i sånt, är han förvånansvärt duktig. :-)

Sen tog jag ut liten svart, och under tiden som jag bytte hund dök det upp en "nybörjar-kurs-deltagare" och då ville jag inte störa bland hindren utan omstrukturerade raskt min träning även med Lazer till - lydnad. Lite fritt följ/position och apportering fick det bli. Det sistnämnda har vi inte tränat på bra länge och det gick förvånansvärt bra, 4 fina hämtningar blev det. Avlämningarna lämnar fortfarande en del övrigt att önska och vi kör med den fleeceinpackade apportbocken. En hel del kvar att jobba på där alltså, innan det är tävlingsmässigt "färdigt". Men det kändes tillräckligt bra för att jag skulle surfa in på SBK-tävling och kolla appelltävlingar under våren... Ska "bara" hinna spåra också!?

Inga kommentarer: