söndag, juli 16, 2006

Livet på landet...


Tänk, det är något nästan magiskt med tidiga sommarmorgnar så här lite "på landet" (nu bor vi ju inte helt ute på vischan, utan i utkanten av byn, men dock). Att kunna gå morgonpromenaden och den där tystnaden - ja, bara vinden, fåglarna... och möjligtvis det avlägsna suset från E4:an som vi ju bara har någon kilometer bort! Men t.o.m. det är relativt obefintligt en söndagmorgon vid 9-tiden!!

Den vanligaste semestersysslan bland svenska husägare lär vara att renovera/underhålla huset. Ja, har man hus och trädgård (och hundar) så har man i alla fall inga sysselsättningsproblem under sommarhalvåret. B har målat dörrarna till uthuset (förråd + hundhus) och förberett för målning av fönster. Jag har förberett för att olja staketet på framsidan, ett projekt som är ca 2 månader försenat... Det var meningen att jag skulle gjort det i mitten av maj men då kom det andra saker i vägen. Förutom att jag faktiskt har skrubbat av staketet så har jag även lekt lite "djungel-Jim" och skapat mig väg att komma åt brädorna. Vissa växter tenderar att breda ut sig! (Se bild)

Nu ikväll när det började bli lite svalare passade jag på och tog en cykeltur med Hampus. Det är så skönt att slippa den vanliga söndagspaniken och känna att "äh, jag har ju flera lediga dagar på mig". Härligt!!

Inga kommentarer: