tisdag, juli 18, 2006

Måleriarbeten pågår...


Av någon anledning har det blivit så att underhållet av trästaketet på framsidan har fallit på min lott. Troligen hänger det samman med att jag ifjol, när B muttrade om att staketet behövde oljas, konstaterade att det är ett sånt jobb som jag faktiskt klarar - jag kan hantera en pensel... Av någon anledning hävde jag ur mig samma sak i år och skulle gjort detta i maj, men då kom det ett inbrott på en hundklubb ivägen.

Igår målade B fönster, dörr (insidan på vår ytterdörr såg rätt taskig ut - det blir lätt så när man har hundar - och det var grå färg över sen köksrenoveringen i vintras) samt dörrkarmarna i hallen, medan jag tog tag i halva staketet (vet inte hur bra det syns på bilden - t.o.m grinden är det oljat). Andra halvan ska jag ta tag i nu idag. B är till skogs och sätter ut jakttorn...

Igår kväll var det också premiär för min del med det berömda "turandet" över sundet. Räkafton ombord på Aurora, en av båtarna som korsar Öresund. Gott - men jag undrar om det var räkorna som gjorde att jag sov något så makalöst dåligt i natt?! Får väl ta en tupplur i eftermiddag, när allt jobb här hemma är klart för dagen.

Inga kommentarer: