onsdag, juli 19, 2006

Staketet klart



Jaha, då var staketet färdigt!

Som kommentar till en kommentar på en tidigare postning i bloggen så kan jag bara säga att trädgården är under ständig utveckling (så är det tydligen att ha trädgård, om jag tittar på mina föräldrar som har haft sitt hus i snart 40 år och fortfarande flyttar plantor osv), men som Fredriksdals rosengård lär den aldrig bli. Det fungerar ju liksom inte när man har hundar, såvida man inte stänger hundarna ute från trädgården/tomten och det vill vi ju inte göra! En gång för många år sedan så läste jag en serie-stripp där person A säger till person B (som är seriens huvudperson): "Varför har du så fula saker" (apropå heminredning). Person Bs svar: "Jag kan inte ha snygga saker, jag har hundar". Ibland känns det lite så - man anpassar hemmet och omgivningen efter 4-beningarna!

Inga kommentarer: