torsdag, mars 03, 2011

Prioriteringar...

Jobbdagen idag bestod av möte och avtackning av vår högste chef som slutar och går vidare mot nya utmaningar, som man brukar säga. Just nu känns det som att det är väldigt många som slutar av olika skäl, senast igår kom det besked om en på min avdelning som lämnar oss i slutet av april. Och det är en person som har jobbat på "firman" kortare tid än jag har?! Chefen vi tackade av idag, började åtminstone ett halvår innan mig, det känns mer "rätt" så liksom...

På lunchen lyckades jag rusa iväg till frisören och den här gången såg faktiskt flera personer - utan att vara förvarnade - att jag hade gjort nåt med håret. Frisören E har en förkärlek för att platta mitt normalt lite självfallande och yviga hår, så det blir spikrakt... Själv äger jag ju inte ens en plattång - fönen använder jag bara några gånger per år. Det finns liksom inte tid till sånt pyssel på morgnarna. Drog mig faktiskt till minnes tider (på 80-talet) då jag hade "spretlugg" och nog kunde lägga en halvtimme på att få håret att bli "rätt" innan jag gick till skolan. Hm, man har lite andra prioriteringar numera! Och om jag minns rätt så fick jag ju aldrig frisyren att se ut som den gjorde när jag var nyklippt ändå...

Det är inte ofta jag väljer bort "fri träning" på klubben på torsdagkvällar men idag fick köket högre prioritet. Sakta men säkert börjar sakerna komma på plats i skåp och lådor! Fortfarande är det dock lite frågetecken kring var en del prylar ska "bo" men det ger sig nog... Hundarna, som fick nöja sig med promenad när jag kom hem från jobbet, tycker nog att vi är rätt tråkiga just nu. Men det ska snart bli bättre! Nu börjar det ju verkligen märkas att vi går mot ljusare tider, hela "efter-jobbet-promenaden" togs i dagsljus!

1 kommentar:

Lotta sa...

Prioritera bör man, annars dör man, eller hur det nu var?