onsdag, september 21, 2011

Energitapp...

Jag har ibland, under årens lopp, fått höra att jag har kontrollbehov och att jag kan vara lite... "yvig" var det någon som kallade det för många år sedan. "Gick i taket" var det någon annan som hävdade att jag gjorde.

Nu vill jag ju gärna hävda att jag har blivit lite äldre och i alla fall lite, lite, klokare. Idag ställdes saker lite på sin spets och lite klokare tror jag faktiskt att jag är.

Utan att gå in på för mycket detaljer så lyckades jag i en något pressad situation behålla lugnet, åtminstone på ytan (de som känner mig såg garanterat att jag höll på att gå i bitar invändigt). Det är bara att konstatera att "lugnande signaler" uppenbarligen provocerar en del människor ännu mer... och när det dessutom finns ett kontrollbehov med i hanteringen - oj. Att jag inte "gick i taket" (vilket jag skulle gjort för ett antal år sedan) är en stor personlig seger.

Det hela var milt sagt energikrävande så nu får det bli soffan...

2 kommentarer:

Bibbi sa...

Och det var inte MITT kontrollbehov som blommade ut, alltså, utan någon annans...

Agnetha sa...

Ack ja - gamla och kloka(re) blir vi alla ..... Vi läser tydligen samma böcker också har jag märkt ..Nu ska jag börja med Leif G W !!