söndag, september 18, 2011

Stoppa världen...??

Jaha, hej och hå... 5 dagars arbete i England avslutades med en försenad flight hem. Lagom kul när tågen vidare från Kastrup går en gång i timmen. Planet skulle lättat kl. 19.05, ganska exakt en timme senare lyfte det. Enligt vad kaptenen sa så handlade det om att man upptäckt (?!) att ett däck behövde bytas. Och det ska man väl vara tacksam för med tanke på landningen. Men borde inte sånt vara bättre schemalagt än att man slänger in det mellan 2 flygningar?

Vi tog mark efter 1.20 flygtid mot normala 1.50, medvind och "gasen i botten" på något vis?? Då var det EXAKT 30 minuter tills tåget skulle gå och jag satt i mitten av planet... Det var alltså ett antal personer som skulle ut från planet innan det var min tur. Det är inte ofta jag studsar upp direkt och sliter ner väskan från "the over-head compartment" men den här gången var det precis det jag gjorde. Sen blev det nästan småjogg från gaten till passkontrollen, och vidare till tullen. Lyckligtvis hade jag inget incheckat bagage - då hade det aldrig gått. Nu hade jag faktiskt lite marginal när jag kom ner på plattformen vid tågen. Hemma var jag dock inte förrän närmare halvett (och då vet jag att kollegan från Halland fortfarande hade ca 1 timme kvar på sin restid).

Igår var det ett hundrelaterat möte i Lund och där gick större delen av den dagen... Promenad blev det givetvis med hundarna men inte mycket annat. Lite spak var man efter fredagskvällens resa också.

Idag har vi haft söktävling på klubben och eftersom jag är en av våra få auktoriserade tävlingssekreterare var det sekretariatstjänstgöring som stod på programmet. Inte så betungande med 5 startande ekipage... varav ett bröt efter sök+uppletande. Jag hängde med ut i skogen och tittade på ett par hundar, det är ju inte jättekul att sitta på klubben och glo. :-)

När det hela var över hade vi 1 lägrehund, 1 högrehund och 1 elithund som var godkända, och 1 högrehund uppflyttad.

Passade på att träna lite linförighet och platsliggning med Lazer på klubben, och la ett korvspår i skogen på vägen hem. Samtliga övningar gick bra, men "hakan i backen" på platsliggning verkar han ha glömt hastigt och lustigt?! Det får vi ta och arbeta lite med... Ska försöka få till lite fler spår nu framöver (hur nu det ska gå till när jaktsäsongen bryter ut på allvar) om vi ska bli startklara till den där appelltävlingen jag har sagt att vi ska vara med på. Och så måste vi träna MYCKET mer lydnad, men det kan man ju faktiskt göra hemma på tomten.

Inga kommentarer: