onsdag, februari 13, 2013

Avveckling pågår

Under hösten drabbades jag ju av insikten att "jisses, så här kan jag inte hålla på längre". Jag vet inte hur mycket jag skrev här, men det var diverse händelser som tydde på att min hjärna började bli lätt överhettad. Så här några månader senare, när jag så smått börjat dra ner på mina engagemang, har jag funderat på om inte alltihop började redan förra våren och framför allt så slet det nog mer än jag trodde att det hela sommaren och en bra bit in på hösten var bussersättning istället för tåg som gällde till jobbet pga banarbete. Restiden enkel resa till jobbet förlängdes med 20 min. 40 min mer restid per dag är kännbart, när man redan har ett "tajt" schema.

Imorgon är det årsmöte på den lokala brukshundklubben. Jag lämnar posten som sekreterare efter 5 år. Ja, jag hoppar av mitt i en period, så det blir ett fyllnadsval efter mig imorgon. Igår skickade jag ett mail till mina "överordnade" i den verksamhet jag varit lite smått inblandad i inom distriktet och meddelade att jag kliver av även det uppdraget (även om det inte varit jättebetungande - fast jag har heller inte alls gjort allt jag velat eller borde ha tagit tag i där).

En annan sak som jag har kommit till insikt om de senaste dagarna är att jag nog måste börja planera in lite resor till Stockholm och mina föräldrar. Besöken där har periodvis varit väldigt, väldigt sporadiska och det känns inte helt bra. De blir inte yngre precis... Samtidigt så är jag inte jätteglad för att vara iväg hemifrån mer än nödvändigt (konsekvenser av den där perioden med mycket resande i jobbet?), framför allt inte på helger, men det får nog bli så. Lyckligtvis har jag ju en bror som finns nära föräldrarna, men det känns inte helt bra att han får ta "allt" heller.

Så - ska jag klara att hålla minst en helg varje månad "obokad" i år? Redan nu kan jag ju säga att maj månad skiter det sig i. Men det kan ju vara olika saker som är bokade. :-)

2 kommentarer:

Lotta sa...

Så klok du är. Själv konstaterade jag att jag är invecklad upp över öronen helt plötsligt? Vet inte riktigt hur det gick till? Blogginlägg kommer endera dagen...

Bibbi sa...

Tja, när jag tänkte till så insåg jag att jag har rätt mycket kvar ändå. Men men... två saker mindre är ändå två saker mindre!