måndag, februari 04, 2013

På mer kurs

Ja, så gick ytterligare en helg i hunderiet… Fick möjlighet att vara åskådare på en helgkurs i hoppteknik och det var mycket ”input” även för mig som inte ens körde hund. Lördagen var lååång (var hemifrån i 12 timmar) och söndagen något kortare, men då märktes det att hjärnan var ganska hårt belastad för redan vid lunchtid blev det lite sånt där ”vadå för något” när andra kursdeltagare frågade om ”vad sas nu egentligen” och ”hoppsan då – jag skulle ju ha filmat nu” när min träningskamrat L plötsligt var ”på banan”.

Nu ska jag/vi bara renskriva anteckningar, kolla på det filmade materialat och göra en plan. Eller nåt… Det var i alla fall givande och mycket att tänka på. Sen är man lite slut i både kropp och hjärna efter en sån här helg och även om vi har varit ”inomhus” så betyder det ju inte uppvärmt, så lite stryk har nog kroppen tagit av kylan. Jag har inga större problem att hålla mig hyfsat varm med kläder, men fötterna… Någon gång måste det gå att hitta kängor som faktiskt håller värmen, även om man inte rör sig? De flesta av mina fotbeklädnader är faktiskt införskaffade för att gå i, inser jag. Inte att stå eller vara stilla.

Det är såna här dagar som jag konstaterar att det är en himla tur (?) att jag har en husse till hundarna för det hade varit jobbigt att ha egen hund med när man inte ska ”använda” den.

3 kommentarer:

Lotta sa...

Du får skaffa sådana här och stoppa i skorna.

http://www.clasohlson.com/se/V%C3%A4rmep%C3%A5se-Hot-Spot/Pr341976006

En kompis, som hävdar att hon är på topp fem-listan över de som är mest frusna i världen, har värmepåsar både i skor och vantar när vi tränar sök på vintern. :)

Bibbi sa...

Jag HAR såna men fattar inte riktigt hur jag ska få plats med dem i kängorna. ;-)
Vi har till o med haft en variant som reklampryl på jobbet.
Hade jag hållit på med sök så hade jag inte tvekat en sekund att köpa de där Salomonkängorna jag länkade till på FB (rekommenderas av en klubbkompis som kör just sök) och frågan är om det inte är värt pengarna för de, visserligen få, dagar då det är kallt och jag är stilla... Så länge jag rör mig så funkar det med befintliga kängor och sockor.

Lotta sa...

Nej, jag fattar inte riktigt heller hur de får plats. Möjligen om jag skulle byta ut mina skräddarsydda inlägg mot såna där under fotvalvet istället? Kompisen har nog kängor som är lite för stora iofs, just för att få plats med dem.