måndag, augusti 14, 2006

Ny vecka igen

Vart tar tiden vägen?? I början av året var det några kollegor som konstaterade att "vi vill göra en polisanmälan, någon har stulit hela januari månad?!". Så känner jag mig i princip med hela det här året!! Fast det sägs ju att tiden går fort när man har roligt, så då har jag antagligen skitkul hela tiden!!!

"Schäferskrället" har åkt hem igen. Som B konstaterade - hon är ju rätt snäll ändå... Gjorde inte så mycket väsen av sig inomhus och inte heller när jag/vi gick ut ensamma. Men när grannarna kom förbi för den vanliga kvällspromenaden, då utbröt totalt dårskap. Puh... Förväntan på aktivitet!! Ibland är det rätt bra att låna hund av en ras man gillar och se fördelar och nackdelar. Nu blir det ingen schäfer här i vilket fall som helst, men ytterligare "avskräckt" blev jag onekligen.

Igår hade vi kursinskrivning på hundungdomsklubben. Intresset var över förväntan faktiskt, det ser ut som att vi får ihop ordentliga grupper i alla kurser utom möjligtvis en. Kul!

Det regnade i stort sett hela helgen så lite nytta blev det gjort här hemma med olika administrativa projekt, utöver det vanliga med att dra på sig regnstället och blöta ner jyckarna...

Valpen är idag 5 veckor och vi har fått besked från kenneln om att de kommer att ge honom namnet Hero. Vi får väl se om vi kallar honom det, eller om det blir något annat. Vi konstaterade nämligen med Birk att det är lite dumt med hundnamn med R i, eftersom vi uttalar den bokstaven lite olika, milt uttryckt. Skånska kontra "Stockholmska"...

Inga kommentarer: