onsdag, augusti 02, 2006

Och så kom regnet...

... och det med besked! Imorse när jag steg av tåget på väg till jobbet, kändes det nästan som att det var höst. Det var mörkt, riktigt mörkt, pga regnmolnen. Hela förmiddagen formligen hällde regnet ner och åskan gick rejält också. Hela stan där jag jobbar blev strömlös i dryga 2 timmar. Tydligen slog åskan ner i något ställverk. Oj vad handikappad man känner sig utan dator!! Nu hade jag i o f s lite "sorteringsjobb" att syssla med så helt handlingsförlamad behövde jag inte bli.

Även i måndags regnade det rejält och nu börjar det faktiskt synas lite på växtligheten, vår brunaktiga och ökenliknande gräsmatta börjar faktiskt få lite gröna strån här och där.

Igår var det uppehåll och inte jättevarmt så på kvällskvisten tog jag en cykeltur med Hampus. Han tycker ju att det är lindrigt kul att springa bredvid cykeln. Vet inte riktigt hur mycket som är sviter av en incident då vi träffade på en häst (han är rätt rädd för hästar) och vurpade och fick cykeln över oss. På hemvägen springer han fint i alla fall, alltid något! Idag hade jag egentligen tänkt träna lydnad med min kompis S men det finns gränser för hur mycket regn jag utsätter mig för i de sammanhangen. JA man ska träna i alla väder, men efter ett träningsuppehåll känns det inte så smart att börja i hällande ösregn. Avdressyr?!

Innan vi åkte på semester så var min bil på det årliga besöket hos Svensk Bilprovning. Det är alltid lika nervöst med en bil som börjar bli lite "till åren". I år var det mest däcken som oroade mig, det börjar bli lite dåligt mönster trodde jag - men tydligen klarar de sig ett tag till. Inga anmärkningar, skönt. I synnerhet med tanke på att jag plöjde ner rätt mycket pengar i nytt avgassystem och bromsar i våras. Det hade svidit lite om jag skulle behövt lägga ner ännu mer pengar på bilskrället.

Med regnet kommer också mina fiender mördarsniglarna fram. Har bedrivit en del jakt de senaste dagarna och gjort av med några stycken...

Inga kommentarer: