söndag, februari 04, 2007

Trädgårdsarbete i februari?!

Igår var det riktigt vårlikt, solen sken, fåglarna kvittrade, plusgrader... B plockade ner den sista ljusslingan ur äppelträdet på baksidan och började beskära ett o annat träd. Jag och Hampus tog en skogspromenad... På kvällen var det födelsedagsfirande hos svärföräldrarna (svärfar fyllde år i veckan).

Idag har det inte varit riktigt lika fint väder men trädgårdsarbetet fortsatte. Nu var det några gamla träd och buskar som fick sätta livet till. Vi behöver inte hur många "krikon" som helst... Jag anar att detta är det som jag kallar "post-jakt-syndrom". Dvs när nu rådjurstiden är över, så börjar B leta efter andra uppgifter på helgerna... Det var vid den här tiden ifjol som köksrenoveringen drog igång. Behöver jag säga mer?

Hundarna hjälpte glatt husse, eller jagade varandra/lekte hej vilt. Minst en timme var de ute (jag hjälpte till lite på slutet och bar ris...) och grabbarna var faktiskt "igång" hela tiden! De är rätt trötta nu...

Jag lovade ju berätta lite om kursen i veckan - det var ämnen som ledarskap, samarbete, samordning, att arbeta med människor, motivation, behov, information osv osv. Sånt som jag tycker är jättespännande och intressant - och dessutom upptäcker att jag kan en hel del om. Det där med ledarskap står man ju och tjatar om på varenda hundkurs, och helt klart är vi människor rätt så lika våra hundar. Vad vill vi ha oss en bra ledare? Jo, tydlighet...

Vad har hänt i övrigt... tja, vi var ju och tränade i torsdags som vanligt. Fritt följ, sändande till rutan, ett par skiften "sitt-ligg" samt inkallande med ställande. Går riktigt skapligt alltihop just nu. Trots att lillebror och husse var på planen, inte alls långt bort, samtidigt! Nu ska vi bara lägga på störningen av tävlingsledare också...

Jag jobbar också en del med Tyresö BKs hemsida och överföringen till en ny "plattform" som i slutänden ska innebära att jag äntligen kan avvecklas som webmaster där. Det är rätt fantastiskt hur mycket information vi har byggt upp under de här åren som jag har varit inblandad i detta! En hel del är relativt "lätt" att föra över, annat är något mer komplicerat... Jag hoppas det ska bli klart snart i alla fall.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va' du glad som har en "huss"e med aktiveringsbehov! Blir lite avundsjuk... :-)

Anonym sa...

Hm, citat-tecknet hamnade liiite konstigt...

Lime sa...

Känn dig utmanad på "Fyra Lassie och en bom!"