söndag, februari 11, 2007

Utmaningar

Det har dråsat in några utmaningar den senaste tiden.

Först den som kan kallas "Finn ett fel" beroende på upplägg. Den har kommit från olika håll med lite olika inriktning...

Fyra av dessa påståenden är alltså sanna, ett är falskt. Vilket "ska bort"?
1. Jag har erövrat en bronsmedalj i kanotmaraton, K-1 seniordamer.
2. Jag har haft kanin.
3. Jag har dansat jazzbalett.
4. Jag har tävlat i hästhoppning.
5. Jag kan knyppla spetsar.

Å så var det nästa då, direkt från Magda:
1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
Närmaste bok?! Ehh… vänta lite… (måste förflytta mig till bokhyllan – tar en på måfå) ”borstning, kamning, trimning eller klippning. Rengör pälsen med ett schampo”
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En dörrkarm
3. Vad var det senaste du såg på tv?
Väderprognos
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
ca 10.30 (stämde rätt bra)
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
MixMegapol ”veckans bästa”
6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
För en halvtimme sedan – slängde sopor och plockade ut valpburen ur bilen.
7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Magdas blogg.
8. Vad har du på dig?
Underkläder, strumpor, t-shirt och ett par gröna ”fritidsbyxor”…
9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Jo något knäppt var det men det försvann snabbt när jag vaknade!
10. När skrattade du senast?
Igår kväll
11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Oj, massor av saker! Tavlor med olika djurmotiv, jakttroféer, prisrosetter, Lydnadsprovsdiplom, väggklocka, rådjursfäll, väggljusstaket…
12. Har du sett något konstigt på sistone?Konstigt?
Hmmm…. Inte så där som jag kan komma på direkt just nu!
13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Tja, det är väl rätt kul…
14. Vilken var den senaste filmen du såg?
Macken (filmen, alltså, ”Favorit i repris”, fick DVD-box i julklapp...)
15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Oj! Då kunde ju pengarna räcka till massor… Men ja – bygga till huset har vi ju pratat en del om… Ny bil. Nyare husvagn. Nya glasögon (ligger ändå i budget ”pipeline” för tillfället). En systemkamera – och en kurs i hur den används på bästa sätt. Samt inte minst: TID – dvs gå ner i arbetstid på jobbet så att jag kan lägga mer tid på det jag verkligen VILL dvs fritiden (sambo, hundar, hus och trädgård…)
16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Ähh… ja vad kan det vara då… Det finns nog en del som vet ”det mesta”… jo, jag har en dold last när det gäller handarbete – ni vet, sticka, virka, brodera… har inte gjort det på många år nu i o f s.
17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
En?! Jahaja… Nä, det blev för svårt!
18. Tycker du om att dansa?
Det beror på – situation, sällskap, musik m.m.
19. George Bush?
Hm. Vad ska man säga? Amerikaner…
20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Nu betraktar jag mig som relativt vuxen rent åldersmässigt och har fortfarande inga barn och har aldrig planerat så långt att jag funderat över namn… Däremot vet jag en del namn som de INTE skulle heta…
22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Tidigare hade svaret kunnat vara ja, och förresten finns det väl en del som anser att jag nästan bor i ett annat land (Skåne). Just nu känns det inte aktuellt. Jag gillar Sverige med årstidsväxlingar osv.
23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Välkommen!
24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Ehh… Det får läsarna här avgöra själva!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror 4:an är fel. :-) Väntar med spänning på rätt svar...

Anonym sa...

Men jösses... Med den här svarsfrekvensen får jag ju aldrig veta!

Hampus har blivit utmanad förresten. ;-)