fredag, april 15, 2011

En rätt vanlig fredag?

På jobbet har jag jobbat... i ett ganska lagomt tempo för en fredag. Inga katastrofer av något slag utbröt (de fanns i en annan enhet dock) och jag tröskade undan ungefär det jag tänkt mig. Dessvärre kom jag på att jag tappat bort en grej som jag borde gjort, men när jag kom på det var det för sent att göra något åt idag så det får vänta till måndag. Kvällen har sedan ägnats åt lite pyssel hemma, promenad med hundarna, en stund i tv-soffan och ett par timmars (förenings-)arbete vid datorn. Skönt att kunna bocka av några punkter på "att göra-listan". Det finns fler kvar men man kan ju inte vara hur överambitiös som helst en fredagkväll! Imorgon ska jag och C och M dra igång spårkurs på allvar. I måndags hade vi en liten introduktionskväll med lite teori men då fattades några av deltagarna som hade andra engagemang (allt från jobb till hålla egen kurs). Imorgon ska vi ut i skogen och se vad hundarna (och förarna) kan. Alla hundar kan ju spåra, det handlar ju egentligen mer om att vi tvåbenta ska fatta vad det är som händer i andra änden på snöret. Vi kör den här kursen på lite annat sätt än de "vanliga" kurserna på klubben - färre men längre tillfällen och utspritt under 1½ månad ungefär. Goda möjligheter för ambitiösa deltagare att träna mellan gångerna alltså! Vi får väl se hur det blir.

Inga kommentarer: