onsdag, december 14, 2011

Regn, regn...

Idag har det ätits julbord med vår systemleverantör... förra året vid samma tid var det snöstorm. Idag vräkte regnet ner. Just nu vet jag snart inte vilket jag föredrar. Snön är definitivt inte kul ur hundtränings- och trafiksynpunkt, men regnet börjar göra att klubbens plan snart påminner om ett träsk, för att inte tala om hur det ser ut på vissa ställen på vår tomt.

Igår tränade jag lite agility med både Otto och Lazer, det var en hund till med på träningen och det blev tydliga spår efter oss vid slalomet (kan vi ha kört totalt 16 ggr genom slalom kanske?)... Vi körde en liten kombination med hopphinder, tunnlar och slalom. Återigen strular Otto vid näst sista porten i högerslalom. Snart måste filmkameran fram för det är precis som att jag signalerar något omedvetet. Igår konstaterade även träningskamraten L att "han kollar ju på dig och sen går han ur". Ja, precis... Vid något tillfälle har jag kommit på mig själv med att "signalera belöning" dvs stoppa handen i fickan innan han varit helt klart med slalomet för att ta fram godis men det gjorde jag INTE igår. Lite att jobba/fundera på! Lazer gick riktigt hyfsat, lite krångel i slalom - han klarar inte riktigt att hålla fokus mer än 3 hinder, typ. Men det är ju en träningssak! Kåååånsentrasjoooooon....

Inga kommentarer: